Sunday 8 November 2009

hai Fanele 5000 gramul de fericire?(ATENTIE! post in lucru)

Ma trezesc dimineatza inainte de prima ora... ca sa fiu primul cand se deschide pravalia…cand ajung..of un dita-mai sir de oameni…nici de data asta ! Astept totusi ca de obicei…ca de tintit din loc nu poate nimeni sa ma tinteasca.Eh…si vine si randul meu.Nea Fanel..cum il strig eu..ca altii il striga Domnul Stefan…ma saluta cu o ridicatura de spranceana de departe..Eu : nea Fanel..hai ma Fanele de ce imi arunci privirea aia de frantzuz infumurat ? doar suntem buni amici. Fanel :da da …amici amici dar …Isi drege vocea apoi imi arunca un :ce iar ai venit sa imi ceri bunuri pe 2 lei ?
Sa stii ca merge o data de doua ori da pana cand ?
Eu : Fanele te rog eu mult, si de data asta…
Iese Fanel de la till si striga catre sirul de oameni din spatele meu : Oameni buni…va rugam sa asteptati putin afara pauza de masa..ne pare rau pt inconvenienta..deschidem in jumatate de ora…Vai mi-am spus in minte… asa prieten bun..nu mai gasesc eu…Incuie usa dupa el si se intoarce catre mine grabit..putin amuzat :Si ia zi acum ce vrei matale : sa incepem cu ofertele ?raftul din fatza e plin cu indoieli ,respingere ,durere, lacrimi,ratari,probleme,stres,urat,jalnic,rusinee…ti le dau pe toate cu 99 la suta reducere..mai bine nu…ca sa nu spui ca nu sunt bun hai ti le dau gratuit.Incepe si rade cu un ras zgomotos dar care parca mi-a zgariat timpanele..
Incerc sa rad asa sa nu se simta singur..si ii spun : Nea Fanel…multumesc pt generozitate..astea mi le arunca postasul in fiecare zi peste gard..
Fanel : pai tocmai d-aia spun…saracul postas il mai scutesti de un drum maine…
Eh ca pot eu sa il impiedic a veni.Doar stii cat de incapatanat e ,nea Fanel…daca nu mi le arunca, din ce traieste si el ?
Fanel :Eh,bine hai ca vad ca nu mai stii de gluma…spune ce doresti...de parca nu as sti.Vad eu cum tragi cu ochiul la borcanul cu fericire.S-a mai scumpit un pic…stiu ca mi-esti drag dar nu se mai poate azi…o sa bata la ochi..ce sa ii mai spun la sef?
Oftez adanc…si privesc pierdut..Fanel imi pune mana pe umar si imi spune : esti bine?Hai nu te posomori..
Pai cum mai Fanele cum sa nu fiu posomorat ?Ia spune-mi cat costa ?
Fanel : 5000 gramul.
Eu : 5000 ? Ce-ati patit oameni buni ati inebunit ? Pai chiar asa ?
Fanel : S-au marit taxele ..ce sa le fac eu..
Ma caut in buzunar ..si scot banii bine numarati pt pretul de acum 2 saptamani..3500..banuti munciti cu sudoare …
Fanele…ce ma fac ?Am decat 3500..
Fanel ma priveste cu aceeasi privire …plina de mila amestecata cu distantare…si tace..
In acelasi moment tasneste pe usa un batranel..cam la vreo 80 de ani..mai voinic decat 7 flacai..
Fanel :Cum ai reusit sa intri din nou afurisitule ?Iar vii sa imi strici numele ?Iesi afara pana nu pun mana pe tine..Batranelul zambeste scurt si la fel de scurt striga : Hai la oferta Iuri…se da fericire pe gratis in piatza…cu galetile !!!...Apoi iese repede si de afara se aude cum striga la sirul de clienti sa meraga si ei in piatza.
Cum Fanele ? Ce mai e si asta ?Sa fie adevarat ?Pai eu ma duc !!!!!!!
E te duci…prostii Iuri.
Si de unde imi stia numele ???In viatza mea nu l-am mai vazut.
Hai ma Iurica..lasa-te de prostii..de mosulici d-astia nebuni dai la tot pasul...
Auzi Fanele…atunci lamureste-ma si pe mine de ce ar da asa pe gratis fericire cand tu o dai cu 5000 gramul ?
Iuri..baiatule…te credeam baiat destept.Calitatea ! Si cine se duce si cumpara asa din piatza gratuitati …doar se stie ca ce e gratuit e de proasta calitate si gust..
Inseamna ca numai naivii cumpara asa ?
Naivii,..saracii.Si sa nu imi spui ca te duci si tu…eh treci si tu printr-o pasa acum…da tu nu esti nici naiv nici sarac …si mai presus de toate vrei sa te vada lumea buna luand pe gratis ? Hai ca daca e te las si de data asta si imi platesti tu restanta luna viitoare..
Oferta lui Fanel m-a facut sa uit de oferta din piatza pt o clipa …..ca doar avea dreptate cand vine vorba de nume bun..
Am cumparat 2 grame…si zambind termin :Fanele esti grozav !Ce m-as face eu fara tine ?
Eh, hai lasa Iuri…prietenul..stii tu zicala..
Da da..se cunoaste se cunoaste..
Ies din pravalie fiind incoltit de priviri suspicioase.In dreapta mea doua dame discuta pe un ton elegant imbacsit cu dezgust : pleava de jos…Auzi tu, sa dea pe gratis fericirea..Nu stiu Chantell draga ..niciodata nu mi-a placut cartierul asta…mereu m-am contrazis cu al meu ca nu e unul de lume buna..la anul pe vremea asta ma mut fie ca vrea ori nu vrea!
Alerg repede catre casa… deschid poarta si ca de obicei ma impiedic de pachetul aruncat de postas…Eh..ma uit la el si in nebunie strig catre el de parca ar fi fiinta :azi nu e loc de tine draga !si rad o secunda dupa care imi inec rasul fiind parca trecut de fiorul aceluiasi vechi gand : ce ma fac maine ?

To be continued

No comments:

Post a Comment